שמן זית קורטינה - Coratina

שמן זית קורטינה - Coratina

שמן זית קורטינה

שמן זית כתית מעולה, שמן זית בכבישה קרה, בעל טעם דומיננטי ובעל חריפות עדינה ומרירות מודגשת במיוחד.

שמן זית קורטינה - משמש כתבלין מרכזי בהרבה סוגי מאכלים, במיוחד להשבחת בשר. חביב על אניני הטעם.

חשוב לקרא : התנאים בדרום הגולן(האקלים והאדמה) הם האידיאלים לגידול זיתים ( כל בתי הבד העתיקים נמצאו בגולן)אך בדרום הגולן פחות חם ולכן הזיתים מבשלים יותר מאוחר משאר הארץ, מסיק צפוי בדצמבר, השנה בכל העולם ובארץ צפוי יבול נמוך, מה שיביא לחוסר מורגש בשמן זית.

המלצה שלנו לקנות שמן זית ראשון מסיק בטעם מיוחד ובמהדורה מוגבלת בכמות צריכה עד חודשיים מהמסיק, זה זמן שמומלץ לצרוך ראשון מסיק.

שימו לב שקורטינה מאוד מריר עוצמתי שהוא טרי.

כדי לשקול נכון איזה שמן זית טוב לקנות, ריכזנו לכם מאמר בנושא מונחי שמן זית ומומלץ גם להרחיב בקריאה ולקרא:

מה זה  שמן זית משובח?                           

ידע זה יתן לכם כלים לבחור נכון בקנייתכם שמן זית איכותי.

משלוחים עד הבית בכל הארץ כל יום.

הבהרה: אין באפשרותנו לקבל בחזרה פח שמן זית שנפתח.


הצג:
מיין לפי:

שמן זית קורטינה- 250 מ"ל

שמן זית קורטינה- פח 250 מ"ל- תוקף 12/25 שמן לאחר סינוןבקבוק שמן זית קורוטינה- שמן זית טהור..

₪25

שמן זית קורטינה - פח 750 ml

שמן זית קורטינה פח 750 מ"ל תוקף 12/25 שמן לאחר סינוןפח שמן זית קורוטינה , שמן זית טהור-&nb..

₪60

שמן זית קורטינה - 2 ליטר

שמן זית קורטינה פח 2 ליטר-תוקף 12/25 לאחר סינוןשמן זית  מריר ודומיננטי, בעל חריפות עדינה ומרירו..

₪127

שמן זית קורטינה - Coratina

 

 

 

שמן זית קורטינה- 

מקורו של שמן זית קורטינה המופק מזן הזיתים קורטינה, הוא מפוליה שבאיטליה. ממש בעקבו של המגף המפורסם, נמצא חבל פוליה האיטלקי שלאורכו מספר רב של כפרים ועיירות ציוריות השוכנות לחופי הים התיכון. עצי הזית גדלים שם בקצב מהיר, בין היתר בזכות יכולת ההתאקלמות של הזן לסביבות גידול שונות.

עצי הזית מזן הקורטינה מסתדרים טוב גם בתנאי קור מאתגרים, אך סביבתם האידאלית היא סביבת אקלים חמימה. הפרי עצמו גודלו בינוני וצורתו כביצה, הבשלתו איטית במיוחד בהשוואה לזנים אחרים, העץ פראי וענפיו חלשים וגמישים אך עם גיזום נכון ניתן לגדל אותו לשיטת הבוצרת.

לאחר המסיק ניתן לכבוש את הזיתים לשם מאכל, או לחלופין לייצר מהם שמן זית עם הארומה העוצמתית של זן הקורטינה.

שמן זית קורטינה בטעם מריר עם ארומה ייחודית.

עכשיו בימי הקורונה מחזקים את חקלאי הגולן וקונים תוצרת חקלאית גולנית במשלוח עד הבית.

לשמן זית קורטינה טעם מריר חזק ומודגש מאוד. מרירותו המודגשת, המלווה גם בחריפות בינונית אך מורגשת, הן המייחדות אותו בהשוואה לזנים אחרים. מדובר בטעם דומיננטי המכיל ארומה עשבונית עשירה בריחות של זית ופלפל חריף. אם אתם אוהבים את הטעם העז שלאחריו מגיע עקצוץ חריף-מריר בלשון, שמן זית קורטינה יתאים לכם בול.

לשמן זית קורטינה גוון ירוק חזק הסוגר מעגל עם הארומה העשבונית הניכרת שבו. כשטועמים (ועוצמים עיניים) אפשר ממש לחוש את הריחות והאווירה של שדה ירוק פתוח. כאילו שהשמן הגיע ממש בזה הרגע מהשדה, ישר אל הבקבוק. צבעו החזק הירוק משמש שפים ככלי קישוטי, כשבשילוב עם טעמו הדומיננטי יכול גם לחזק ולשדרג כל מנה.

שימושים מומלצים עבור שמן זית קורטינה

שמן זית קורטינה מומלץ עבור שימושים רבים ושונים, המרירות שלו דומיננטית לכן ניתן לתבל איתו מנות בעלות טעמים חזקים משל עצמם כגון בשר או גבינות כחולות.

טבחים, שפים ואנשים שמתמקצעים בהכנת אוכל, משתמשים בשמן זית קורטינה להדגשת טעמים עשבוניים משום שבזה הוא הכי טוב. השמן לרוב משמש כמרכיב מרכזי בהכנת רוטב לסלטים שונים, הוא מוסיף מרירות וחריפות מעודנת, אך אינו משתלט על טעם המנה אלא מבליט את טעמי הירקות והעלים שבה.

בנוסף לכך, מכיוון ששמן זית קורטינה מכיל אחוז גבוה במיוחד של נוגדי חימצון, הוא נחשב לבחירה הבריאה מתוך זני שמן זית, ולעיתים קרובות משמש אף כתוסף מזון לחיזוק הבריאות.